• 0 Χυμός ή smoothies; Tι να επιλέξω;

    0.00 of 0 votes

    Πολλές φορές έχει τύχει να βρεθούμε ανάμεσα σε αυτό το δίλημμα. Τι να επιλέξω; Ένα φρέσκο χυμό ή ένα κρεμμώδες smoothies. Ο χυμός φρούτων και λαχανικών αποτελεί έναν εύκολο τρόπο να καλύψουμε τις ανάγκες μας σε θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες και μέταλλα που λαμβάνουμε από την κατανάλωση τους ειδικά αν δυσκολευόμαστε να τα ενσωματώσουμε στην καθημερινή διατροφή μας.   Υπέρ και κατά των χυμών Ο χυμός είναι πλούσιος σε υγρά και θρεπτικά συστατικά, αλλά απομακρύνει αρκετές από τις φυτικές ίνες των φρούτων ή των λαχανικών. Έτσι, το πεπτικό σύστημα απορροφά ευκολότερα και γρηγορότερα τα θρεπτικά συστατικά των χυμών. Αυτό σημαίνει πως ένας χυμός μας χορταίνει λιγότερο σε σχέση με ένα smoothie αλλά στερούμαστε και τα τεράστια οφέλη που έχουν οι φυτικές ίνες για τον οργανισμό μας. Η απουσία φυτικών ινών, βοηθά τη γρήγορη απορρόφηση θρεπτικών ουσιών, προκαλώντας απότομη αύξηση των επιπέδων της γλυκόζης του αίματος (σακχάρου).     Υπέρ και κατά των smoothies Σε αντίθεση με τους χυμούς, τα smoothies περιέχουν ολόκληρο το φρούτο ή το λαχανικό, ακόμα και τη φλούδα, επομένως και τις αδιάλυτες φυτικές ίνες, αν και τεμαχισμένες. Έτσι τεμαχισμένες πέπτονται ευκολότερα. Επίσης, η παρουσία των φυτικών ινών κάνει τα smoothies πιο «χορταστικά» και μειώνει το ρυθμό απορρόφησης των θρεπτικών συστατικών, χωρίς να αυξάνεται απότομα το σάκχαρο του αίματος. Επιπλέον, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια μεγάλη ποικιλία από υλικά, ώστε να αυξήσουμε ακόμα περισσότερο την διατροφική τους αξία. Για παράδειγμα, προσθέτοντας γιαούρτι, τους δίνουμε πρωτεΐνη ή προσθέτοντας αβοκάντο ή βούτυρο αμυγδάλου παίρνουμε καλά λιπαρά. Προσοχή όμως γιατί τα smoothies περιέχουν αρκετές θερμίδες ανάλογα με τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν και μπορούν να αποτελέσουν από μόνα τους ένα  πλήρες γεύμα άσχετα που είναι σε υγρή μορφή. SOS!!!!! Μην ξεχνάτε να καταναλώνετε τους χυμούς και τα smothies άμεσα, το πολύ σε 15 λεπτά από την παρασκευή τους, γιατί το οξυγόνο του αέρα και το φως καταστρέφουν πολλές από τις βιταμίνες τους.

  • 0 Ο ρόλος του πρωϊνού στους μαθητές

    0.00 of 0 votes

    Tο σχολείο ξεκίνησε και το πρωινό ξύπνημα των παιδιών είναι πλέον πραγματικότητα. Τι είναι όμως σημαντικό να προσέξουν οι μαθητές στη διατροφή τους; Το πρωινό!!!!!! Πολύ συχνά τονίζεται η μεγάλη σημασία του πρωινού γεύματος. Γιατί όμως;   Μετά τον βραδινό ύπνο, οι  αποθήκες του σώματος σε ενέργεια είναι άδειες με αποτέλεσμα να χρειάζονται επαναφόρτιση μέσω της πρόσληψης τροφής. Ένα εύκολο και κατανοητό παράδειγμα για τη λειτουργία του πρωινού στον οργανισμό είναι το εξής: Το αυτοκίνητο για να κινηθεί χρειάζεται βενζίνη έτσι και ο οργανισμός χρειάζεται ως καύσιμο, ενέργεια από την τροφή που καταναλώνουμε το πρωί για να αρχίσει να λειτουργεί. Ένας μαθητής έχει ανάγκη από ενέργεια για να περπατήσει, να τρέξει, να παίξει, να σκεφτεί, να διαβάσει. Πρέπει να καλύψει αυτές τις ανάγκες μέσω της κατανάλωσης τροφής, νωρίς το πρωί, πριν ακόμα ξεκινήσει το σχολείο. Σε αντίθετη περίπτωση, όταν το πρωινό παραλείπεται, τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα πέφτουν, ο οργανισμός υπολειτουργεί, υπάρχει αίσθημα κόπωσης, κούρασης, υποτονικότητας και αδυναμίας συγκέντρωσης.. Επιπλέον, το αίσθημα της πείνας γίνεται ολοένα και πιο έντονο, με αποτέλεσμα την υπερβολική κατανάλωση τροφής στο επόμενο γεύμα. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι μαθητές που καταναλώνουν πρωινό έχουν καλύτερες πνευματικές αποδόσεις και επιδόσεις, αυξημένη συγκέντρωση, επιδόσεις στη φυσική δραστηριότητα και χαμηλά ποσοστά παχυσαρκίας.   Μερικές προτάσεις για πρωινό γεύμα: 1 φλιτζάνι γάλα 1.5% με δημητριακά ή βρώμη και 1 φρούτο 1 τοστ με κασέρι και γαλοπούλα με ένα φρούτο ή 1 ποτήρι φυσικό χυμό 1 φλιτζάνι γάλα και 1 φέτα ψωμί με ταχίνι και μέλι 1 φλιτζάνι γάλα και 1 φέτα ψωμί με μέλι ή μαρμελάδα 1 φλιτζάνι γάλα 1.5% με 1 φέτα σπιτικό κέικ 1 φέτα ψωμί με 1 αβγό βραστό και 1 φρούτο 1 τορτίγια με κρέμα τυριού, κασέρι, γαλοπούλα, μαρούλι, ντομάτα 1 κρύο σάντουιτς με τυρί, ντομάτα 1 φλιτζάνι γάλα 1,5%, 1 σπιτική μπάρα δημητριακών, 1 φρούτο 1 φλιτζάνι γάλα 1,5%, 1 pancakes με μέλι και τριμμένους ξηρούς καρπούς